BIS, G43X/48 (Backup Iron Sight, G43X/G48) is a collaboration between Ameriglo and FCD. Specifically made for Glock G43X and G48, these sights are based on the superb Ameriglo GL-527 with a front sight height of 0.450", and a rear sight height of 0.554", this sight sets provide lower 1/3 co-witness with the Trijicon RMRcc when used with our OPF-G43X/43, RMRcc on G43X and G48. BIS, G43X/48 consists of the following: Front sight, available with either green Tritium and white outline (no serrations), or serrated front sight, no tritium or white outline. Rear sight, serrated. BIS, G43X/48 is slightly different from GL-527 on which it's based. These FCD particular changes are: Tritium option for the front sight. Front sight back strap angle is steeper (25 degrees on the serrated, non-tritium front sight, 20 degrees on non-serrated, tritium front sight) to mitigate snagging when the pistol is drawn from and out of the holster where it's likely to encounter clothing, and the front sight's top corners are softened. Rear sight is horizontally serrated. Designed and made in the USA. Special thanks to the professionals at Ameriglo https://ameriglo.com/ that made this project possible, Forward Controls Design are grateful for their willingness to work with a small outfit for shared customers / users. G43X/49 with RMRcc is approved by many agencies, most of which require red dot pistols be equipped with metallic, co-witnessing backup sights for both on and off duty use. BIS, G43X/48 was created with them in mind. NOTE: if you don't have a sight pusher or the equipment to install rear sights, please bring it to a qualified and competent gunsmith to perform the installation. It's not uncommon to have to fit the rear sight to the dovetail, a competent gunsmith should be well familiar with the reason and method. Forward Controls Design have seen more than enough expensive muzzle devices ruined by "gunsmiths" that used a screw driver to install them instead of a torque wrench, and hand tightened optics plate screws when a torque value is clearly noted in multiple places. Rather than being loose (easy to install), Forward Controls Design prefer the sights be tight, so it won't be knocked off zero easily. Tolerances of the dovetail and sights also come into play, which results in some being easier, while others are harder to install. A qualified gunsmith can deal with these easily.
Varusteet Glock G43X/G48: Backup Iron Sight ilman Tritiumia
BIS, G43X/48 (Backup Iron Sight, G43X/G48) on yhteistyö Ameriglon ja FCD:n välillä. Erityisesti suunniteltu Glock G43X:lle ja G48:lle, nämä kiikarit perustuvat erinomaiseen Ameriglo GL-527:ään, jossa etusiteen korkeus on 0.450" ja takasiteen korkeus 0.554". Tämä sight setti tarjoaa alhaisen 1/3 co-witnessin Trijicon RMRcc:n kanssa, kun sitä käytetään OPF-G43X/43:n kanssa, RMRcc G43X:llä ja G48:lla.
Tuotteen sisältö
- Etusite: Saatavilla joko vihreällä Tritiumilla ja valkoisella ääriviivalla (ilman uritusta) tai uritetulla etusiteellä, ilman Tritiumia tai valkoista ääriviivaa.
- Takasite: Uritettu.
BIS, G43X/48 eroaa hieman GL-527:stä, johon se perustuu. FCD:n erityiset muutokset ovat:
- Tritium-vaihtoehto etusiteelle.
- Etusiteen takareunan kulma on jyrkempi (25 astetta uritetussa, ilman Tritiumia olevassa etusiteessä, 20 astetta urittamattomassa, Tritiumilla varustetussa etusiteessä) vähentämään tarttumista, kun pistooli vedetään holsterista, missä se todennäköisesti kohtaa vaatteet, ja etusiteen yläkulmat on pehmennetty.
- Takasite on vaakasuunnassa uritettu.
Suunniteltu ja valmistettu Yhdysvalloissa. Erityiset kiitokset Ameriglon ammattilaisille, jotka tekivät tämän projektin mahdolliseksi. Forward Controls Design on kiitollinen heidän halukkuudestaan työskennellä pienen tiimin kanssa yhteisten asiakkaiden / käyttäjien hyväksi. G43X/49 RMRcc:llä on monien viranomaisten hyväksyntä, joista useimmat vaativat punapistepistooleilta metallisten, co-witnessing backup sightsien varustamista sekä työ- että vapaa-ajan käyttöön. BIS, G43X/48 on luotu heitä silmällä pitäen.
HUOM: Jos sinulla ei ole sight pusheria tai välineitä takasiteiden asentamiseen, vie se pätevälle ja osaavalle asekorjaajalle asennettavaksi. On yleistä, että takasiteen sovittaminen dovetailiin on tarpeen, ja pätevä asekorjaaja tuntee syyn ja menetelmän hyvin. Forward Controls Design on nähnyt tarpeeksi kalliita suutinkappaleita pilattavan "asekorjaajien" toimesta, jotka käyttivät ruuvimeisseliä niiden asentamiseen sen sijaan, että olisivat käyttäneet vääntömomenttiavainta, ja käsin kiristivät optiikkalevyn ruuvit, kun vääntömomenttiarvo on selvästi merkitty useisiin paikkoihin.
Forward Controls Design mieluummin, että sightit ovat tiukkoja, jotta ne eivät helposti irtoa nollasta. Dovetailin ja sightien toleranssit myös vaikuttavat, mikä johtaa siihen, että jotkut ovat helpompia asentaa, kun taas toiset ovat vaikeampia. Pätevä asekorjaaja voi käsitellä nämä helposti.