The LSFA, or Low Snag Forward Assist, for AR-15s is collaborative design brought to market by Forward Controls Design (FCD). The advent of the ambidextrous charging handle, along with other ambidextrous controls, is a boon for AR-15 users, but it is not without unintended consequences. The forward assist rim is in the path of the user's fingernail or knuckle if he uses the right handle of the charging handle to load/reload, the user can easily snag on the rim. FCD solution is a rimless forward assist (LDFA), available since 2015. LDFA does away with the rim found on the A2 forward assist. As the FA isn't an often-used control, the design forgoes the surface area offered by the rim and deems the smaller footprint justified. The LSFA (Low Snag Forward Assist) is the result of the collaboration between FCD and Jim Hodge of Hodge Defense Systems. With input Jordan Bowles the design incorporates attributes from both the LDFA and Mod2 forward assist. It has a smooth top and bottom to mitigate snagging, and increased plunger surface area, with its pad extending inward, towards the bore, creating a forward assist with the surface area Jim likes, and the low probability of snagging important to FCD. LSFA is a fusion of previous FCD and HDSI designs, from two companies known for their meticulous attention to detail and focus on duty grade, hard use weapons and components. CNC Billet construction, LSFA is machined from 4130 steel bar stock, heat treated with black nitride finish. No ducks were harmed in the manufacturing of the LSFA. Proudly designed and made in Texas, USA.
LSFA, eli Low Snag Forward Assist, AR-15:lle on Forward Controls Designin (FCD) yhteistyössä kehitetty tuote. Kaksisuuntaisen latauskahvan ja muiden kaksisuuntaisten ohjainten myötä AR-15-käyttäjille on tullut etuja, mutta se ei ole ilman odottamattomia seurauksia. Etuavustimen reuna on käyttäjän kynnen tai niveleen tiellä, jos hän käyttää latauskahvan oikeaa kahvaa ladata/taas ladata, jolloin käyttäjä voi helposti tarttua reunaan. FCD:n ratkaisu on reunaton etuavustin (LDFA), joka on ollut saatavilla vuodesta 2015. LDFA poistaa A2 etuavustimesta löytyvän reunan. Koska FA:ta ei käytetä usein, suunnittelu luopuu reunan tarjoamasta pinta-alasta ja katsoo pienemmän jalanjäljen olevan perusteltu. LSFA (Low Snag Forward Assist) on FCD:n ja Jim Hodge'n Hodge Defense Systemsin yhteistyön tulos. Jordan Bowlesin panoksella suunnittelu yhdistää ominaisuuksia sekä LDFA:sta että Mod2 etuavustimesta. Siinä on sileä ylä- ja alapuoli tarttumisen vähentämiseksi sekä suurennettu työntäjän pinta-ala, jonka tyyny ulottuu sisäänpäin, kohti borea, luoden etuavustimen, jossa on Jimille mieluinen pinta-ala ja alhainen tarttumisen todennäköisyys, joka on tärkeä FCD:lle. LSFA on yhdistelmä aikaisempia FCD- ja HDSI-suunnitelmia, kahdelta yritykseltä, jotka tunnetaan huolellisesta yksityiskohtien huomioimisesta ja keskittymisestä työikäisiin, kovaan käyttöön tarkoitettuihin aseisiin ja komponentteihin. CNC Billet -rakenteinen LSFA on koneistettu 4130 teräksestä, lämpökäsitelty mustalla nitride-pinnoitteella. LSFA:n valmistuksessa ei vahingoitettu ankkoja. Ylpeänä suunniteltu ja valmistettu Texasissa, Yhdysvalloissa.